![](https://www.boehm-exler-kuptsch.de/wp-content/uploads/title-lecturing-and-teaching.png)
![](https://www.boehm-exler-kuptsch.de/wp-content/uploads/6-lehre-en.png)
Services offered and focus areas in the field of lecturing and teaching:
- Best practice in the diagnostics of aptitude and potential
- State-of-the-art coaching for executives
- Current leadership research (needs-oriented employee management)
- Resilience: current research and future applications
- E&R (Employee Orientation & Resilience) model for self- and employee management
Academic papers & publications
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
New:
Mühlberger. C, Böhm, A. M. & Jonas, E. (2019: in press). Motivationale Passung im Coaching. In: C. Rauen (Hrsg.). Handbuch Coaching. Göttingen, Hogrefe Verlag.
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Böhm, A. M. & Jonas, E. (2016). Der regulatorische Fokus als Führungsinstrument für eine bedürfnisorientierte und effektive Mitarbeiterkommunikation. Gruppe. Interaktion. Organisation. [The regulatory focus as leadership tool for needs-focussed effective employee communication. Group. Interaction. Organisation.] Zeitschrift für angewandte Organisationspsychologie (GIO), 47(2), 171-179.
Böhm, A. M., Mühlberger, C. & Jonas E. (2018). Wachstums- und Sicherheitsorientierung im Coaching –Erfolg durch motivationale Passung.[Growth and safety orientation in coaching—success through motivational fit.] In: S. Greif, H. Möller, & W. Scholl (Hrsg.). Handbuch Schlüsselkonzepte im Coaching. Heidelberg, Germany: Springer.
Böhm, A. M. & Jonas E. (2018). The Resilient Self: The Interplay of Regulatory Focus and Self-Compassion in Coping with Negative Experiences. University of Salzburg. Submitted Manuscript.
Exler, C. & Kleinmann, M. (1997). Die Wirkung impliziter Kriterien bei einem Personalauswahlverfahren. [The impact of implicit criteria in a personnel selection procedure.] Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie, 41, 86-90.
Jonas, E., Mühlberger, C., Böhm, A. M. & Esser, V. (2017). Motivkongruenz in sozialen Austausch- und Interdependenzprozessen im Karrieremanagement: Training, Coaching, Mentoring und Supervision in einem sozialpsychologischen Vergleich.[Congruence of motives in social processes of exchange and interdependence in career management: training, coaching, mentoring and supervision in a socio-psychological comparison.] Handbuch Karriere und Laufbahnmanagement, 1-35.
Jonas, E., Mühlberger, C., Böhm, A. M. (12.6.2018). Kongress „Coaching meets Research“, Beitrag „Zwischen Sicherheits- und Wachstumsorientierung“ [“Between safety orientation and growth orientation”] , Forschungskolloquim e (https://www.coaching-meets-research.ch/kongress-2018/programm-1/forschungskolloquien/forschungskolloquien#FQe), Olten
Kleinmann, M., Exler, C., Kuptsch, C. & Köller, O. (1995). Unabhängigkeit und Beobachtbarkeit von Anforderungsdimensionen im Assessment Center als Moderatoren der Konstruktvalidität. [Independence and observability of requirement dimensions in the assessment centers as facilitators of construct validity.] Zeitschrift für Arbeits-und Organisationspsychologie.
Kleinmann, M., Kuptsch, C. & Köller, O. (1996). Transparency: A necessary requirement for the construct validity of assessment centers. Applied Psychology, 45(1), 67-84.
Kuptsch, C., Kleinmann, M. & Köller, O. (1998). The chameleon effect in assessment centers: The influence of cross-situational behavioral consistency on the convergent validity of assessment centers. Journal of Social Behavior and Personality, 13(1), 103.
Lüders, A., Böhm, A. M. & Jonas, E. (2018). Europa: Chance oder Bedrohung? Der Einfluss existentieller Bedürfnisse auf kulturellen Rückzug und Fremdenfeindlichkeit. [Europe: Opportunity or threat? The influence of existential needs on cultural retreat and xenophobia.] In Sammelband „Identitäten –Zumutungen für Wissenschaft und Gesellschaft.“